Zaproszenie do składania ofert pn. Realizacja ,,Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2017 – 2032”
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
dla zamówienia o wartości poniżej 130 000 zł
Gmina Osiek zaprasza do złożenia oferty na zadanie pn. Realizacja ,,Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2017 – 2032” polegająca na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osiek w 2025 roku”.
I. Zamawiający
Gmina Osiek 28-221 Osiek, ul. Rynek 1, NIP 866-16-23-883
II. Określenie przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na usunięciu i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest zalegających na posesjach osób fizycznych położonych na terenie Gminy Osiek, obejmująca:
a) załadunek, transport, zdeponowanie i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest zalegających na posesjach w ilości około 45 Mg.
b) sporządzenie protokołu odbioru na okoliczność usunięcia wyrobów zawierających azbest od właściciela nieruchomości, wraz z adresem nieruchomości, nazwiskami właścicieli oraz określeniem ilości odpadów w m² oraz w Mg, osobno dla Zamawiającego i właściciela nieruchomości;
c) udokumentowanie przekazania odpadu na składowisko – miejsce unieszkodliwienia (karta przekazania odpadu – sporządzona w trzech egzemplarzach: dla Zamawiającego, dla Wykonawcy, dla odbiorcy odpadu).
d) złożenie oświadczenia o prawidłowości wykonania prac.
e) ustalenie z właścicielami posesji terminów wykonania usługi określonej w pkt II pkt 1a.
f) dostarczenie co najmniej pięciu, wykonanych na różnym etapie, czytelnych, dobrej jakości, kolorowych zdjęć, ilustrujących przebieg realizacji zadania
i osiągnięte efekty ekologiczne i rzeczowe lub zdjęć w wersji elektronicznej, zapisanych z rozszerzeniem jpg.
2. Zamawiający zastrzega, sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości wyrobów zawierających azbest przeznaczonych do usunięcia i unieszkodliwienia.
3. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest może nastąpić, zgodnie z zasadą bliskości – art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U.
z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) – na najbliższym składowisku odpadów niebezpiecznych, którego zarządzający posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.
4. Utylizacja odpadów będzie udokumentowana kartą przekazania odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych w Dobrowie, gm. Tuczępy.
5. Według wytycznych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Kielcach
- przyjęto przelicznik, iż 1 m² wyrobów zawierających azbest waży do 15,05 kg.
6. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj.:
- Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31),
- Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.),
- Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
- Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. Nr 216, poz. 1824),
- Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 647).
III. Obowiązki Zamawiającego
1. Przekazanie Wykonawcy wykazu nieruchomości, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest.
IV. Opis wymagań stawianych Wykonawcy
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności objętych przedmiotem zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia
c) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
V. Termin wykonania zamówienia
Wymagany termin realizacji zamówienia od dnia podpisania umowy do dnia: 31.07.2025 r.
VI. Miejsce oraz termin składania ofert
1. Oferty należy składać:
- w Urzędzie Miasta i Gminy w Osieku, ul. Rynek 1, 28-221 Osiek; sekretariat – pokój 103,
- na adres e-mail: umig.osiek@pro.onet.pl
- pocztą: Urząd Miasta i Gminy w Osieku, ul. Rynek 1, 28-221 Osiek;
opis: ,,Oferta na Realizację ,,Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Osiek na lata 2017 – 2032” polegająca na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osiek w 2025 roku” w terminie do 12.06.2025 r. do godz. 12.00.
2. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
3. Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
VII. Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty
Kryteria przy wyborze oferty: cena - 100%
VIII. Wykaz dokumentów i oświadczeń, jakie mają dostarczyć Wykonawcy
1. Aktualna decyzja zezwalająca na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest o kodach: 170601 - materiały izolacyjne zawierająceazbest, 170605 - materiały konstrukcyjne zawierające azbest
- zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
2. Umowa z zarządzającym składowiskiem, bądź inny dokument potwierdzający przyjęcie do unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest , zgodnie z zasadą bliskości – art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).
3. Uzupełniony formularz oferty.
4. Aktualny odpis z rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru.
IX. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy
Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
X. Dodatkowe informacje
Zamawiający ma prawo zakończyć postępowanie bez wyboru oferenta, nie przewiduje się postępowania odwoławczego w sprawie decyzji o wyborze oferenta, odrzucenia oferty lub zakończenia postępowania bez jego wyboru.
Dodatkowych informacji można uzyskać pod numerem tel. 15 867 12 03 wew. 122
XI. Załączniki
1. Wzór formularza oferty